




MJN
Dla kogo?
Firma MJN działa na bardzo konkurencyjnym rynku dostawców usług księgowych. Pośród konkurencji można znaleźć zarówno biura rachunkowe o różnej skali działania, rmy rodzinne, duże koncerny, programy do samodzielnego księgowania. MJN od ponad 10 lat stara się konsekwentnie rozwijać zarówno zakres oferowanych usług, jak i portfolio obsługiwanych klientów.
Wyzwanie
Wsparcie rmy w dalszym dynamicznym rozwoju, opartym o aktywne pozyskiwanie klientów, którzy docenią charakter i skalę działania marki. Znalezienie elementów, na których można oprzeć wyróżniającą komunikację rmy na tak konkurencyjnym rynku.
Kluczowa obserwacja
1. Obecny wizerunek marki nie oddaje skali działania rmy
Firma zatrudnia ponad 20 osób, obsługuje klientów w języku polskim
i niemieckim, wypracowała własny wewnętrzny system szkoleń, wśród jej klientów są znane ogólnopolskie marki. Zależało nam, aby zmiana strategiczna podkreślała, że jest to duża i nowoczesna rma na tym rynku. Był to ważny komunikat również dla potencjalnych grup klientów.
2. Brak jasno określonej grupy docelowej
Na podstawie analizy dotychczasowej struktury dochodów, doświadczeń
w pracy z klientami, wynikało, że MJN nie ma jasno sprecyzowanej kluczowej grupy docelowej. Dotychczas dzielili klientów w zależności od tego czy był to klient na pełnej księgowości, czy KPiR jak również ilości faktur.
3. Brak wyróżnika w działaniach rmy
Ważnym elementem procesu było również poszukanie konkretnej wartości dla klienta, która wyróżni MJN na tym konkurencyjnym rynku. O ile sama usługa
w swoim podstawowym wymiarze jest dość podobna do konkurencji, to udało się znaleźć dodatkowe działania, które rma podejmuje dla klientów, a o których nie mówi, aktywnie z działaniami marketingowymi.
Zmiana strategiczna
Na podstawie wniosków z procesu oraz kluczowych obserwacji zmieniliśmy pozycjonowanie marki. Nastąpiło przejście od biura rachunkowego do partnera, który wspiera rozwój swoich klientów. Takie zde niowanie na nowo roli marki w kontakcie z klientami spowodowało przesunięcie, bardziej w kierunku dużych korporacji, rm doradczych. Zmieniło również sposób myślenia właścicieli o swoim biznesie jak o doskonale zorganizowanej dużej rmie, a nie kolejnym biurze rachunkowym. Dodatkowo ważne było postawienie na wyróżnik: dajemy wymierne efekty. Taka de nicja podejścia do pracy z klientami stała się jasną wskazówką na co stawiamy w komunikacji. Rola rmy MJN to nie tylko wypełnianie za klienta obowiązków prawnych, ale proponowanie rozwiązań, które przekładają się na jego rozwój.