
Baby Ono
Dla kogo?
Baby Ono to polska rma, która od 25 lat dostarcza szeroką gamę akcesoriów dla dzieci w wieku 0-3 lat oraz kobiet w ciąży. Znajomość potrzeb klientów, ciekawe rozwiązania, a przede wszystkim rozeznanie rynku sprawiło, że rma stała się jednym z czołowych dostawców w branży nie tylko w Polsce, ale i całej Europie.
Wyzwanie
Wsparcie marki w kolejnym etapie rozwoju, którego celem było podbicie nowych, europejskich rynków. Usystematyzowanie strategii na kolejne lata i przełożenie jej na plany marketingowe. Zwiększenie świadomości marki. Wszystko po to, aby każda przyszła Mama znała i z chęcią sięgała po produkty BabyOno.
Kluczowa obserwacja
1. Pośrednicy = nasi ambasadorzy
Po analizie sposobu funkcjonowania rmy było jasne, że kluczowym ogniwem są pośrednicy. Zaopatrują oni docelowe punkty sprzedaży, w których kupują klienci ostateczni. Nowa strategia komunikacji musi uwzględniać rozwiązania, które będą odpowiadały na ich specy czne potrzeby.
2. Wyróżnij się lub zgiń
Rynek akcesoriów dziecięcych to wiele marek ze zróżnicowaną ofertą
pod kątem cenowym, szerokości asortymentu, jakości produktów, wyglądem itd. Drugim ważnym punktem styku marki były punkty sprzedaży. Klient w natłoku produktów szuka nie tylko tych, które zrealizują jego podstawową potrzebę - wzbudzą zaufanie, ale takich, które czymś się wyróżniają.
3. Szeroka gama produktów
Zarówno dla kobiet w ciąży, jak i dla matek istotne stało się odpowiedzenie na ich potrzeby i przygotowanie oferty. Produkty były jednym z kluczowych elementów przy strategii komunikacji. Bardzo ważne stało się zatem pytanie: jak zaakcentować to, że znamy i przede wszystkim rozumiemy te problemy
i upodobania różnych grup.
Zmiana strategiczna
Wprowadzona strategia zakłada komunikowanie marki o bardzo wyrazistej tożsamości. Główny komunikat: „Pomagamy rosnąć” pokazuje jaką rolę przyjmuje marka - aktywnie wspiera dzieci w procesie dorastania, rodziców w swojej nowej życiowej roli, a partnerów biznesowych (pośredników) w ich rozwoju.